Skip to main content Skip to search

Księgowość

księgowa w Mysłowicach

Księgowość to nie tylko rzetelne i zgodne z przepisami wprowadzanie danych finansowych do programu. To nie tylko przekazanie informacji o wysokości podatku.

Powierzając prowadzenie swojej księgowości firmie Smart Tax masz pewność, że oddajesz swoje finanse w zaufane ręce. Zaksięgowanie dokumentów księgowych to niewielka część naszej pracy.

Kluczowe jest poznanie zarówno Ciebie, jak i Twojej firmy. Dopiero wtedy można zastosować OPTYMALIZACJĘ PODATKOWĄ. Jest ona kluczem do rozwoju działalności.

W ramach usług księgowo- rozliczeniowych zajmujemy się:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych stanowi prostą formę opodatkowania działalności gospodarczej. Podstawą obliczenia podatku jest przychód przedsiębiorcy, który nie jest pomniejszany o koszty prowadzenia działalności.

Ta forma opodatkowania może być korzystna dla przedsiębiorców, których działalność charakteryzuje się stosunkowo niskimi wydatkami związanymi z prowadzoną działalnością.

Ewidencja środków trwałych jest spisem składników majątkowych przedsiębiorstwa nabywanych w toku działalności, które mają bezpośredni związek z prowadzoną działalnością i charakteryzują się okresem użytkowania powyżej jednego roku. By zakwalifikować przedmiot do środków trwałych musi on posiadać wartość początkową 10 000zł netto, gdy jest się czynnym podatnikiem VAT, bądź 10 000zł brutto, gdy podatnik posiada zwolnienie w podatku VAT.

Podatek od towarów i usług, potocznie nazywany podatkiem VAT, jest daniną, która dotyczy zarówno sprzedawców, jak i nabywców, ponieważ jego wartość jest doliczana do wartości netto transakcji kupna-sprzedaży.

Każda firma będąca czynnym podatnikiem VAT jest zobligowana do wysłania pliku JPK_ VAT z deklaracją do Urzędu Skarbowego. Deklaracje wysyła się w okresach miesięcznych bądź kwartalnych. Firma biorąca udział w transakcjach zagranicznych jest zobligowana do sporządzenia i wysłania deklaracji VAT-UE.
Sporządzamy również deklaracje VAT-8 i VAT-9 dla podmiotów zwolnionych z VAT.

PIT to nazwa skrócona od angielskiego Personal Income Tax, czyli osobistego podatku dochodowego.

Podatek dochodowy rozlicza się na zasadach ogólnych (tzw. skali podatkowej) lub podatku liniowym.

PIT dotyczy przychodów z tytułu:

• Wynagrodzenia ze stosunku pracy – zarówno z umowy o dzieło, zlecenie oraz o pracę

• Emerytur, rent oraz zasiłków

• Prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej

• Wykonywania wolnego zawodu

• Działalności artystycznej, literackiej, naukowej, twórczej, publicystycznej, oświatowej.

Optymalizacja podatkowa to proces polegający na legalnym wykorzystywaniu gwarantowanych przez przepisy prawa zjawisk, które pozwolą danemu przedsiębiorstwu przekazać do Urzędu Skarbowego niższe podatki. Jest to zatem głównie działanie opierające się na różnego rodzaju ulgach, o których istnieniu nie wie każdy przedsiębiorstwa.

Mechanizmy optymalizacji to np: wykorzystywanie preferencyjnego ZUS-u, korzystanie z ulg za złe długi, zaciąganie kredytów podatkowych, rezygnowanie z kredytów bankowych na rzecz leasingu operacyjnego lub faktoringu, czy też stosowanie jednorazowej amortyzacji, oraz rozliczanie się z fiskusem w cyklach kwartalnych (zarówno w związku z podatkiem dochodowym, jak i podatkiem VAT).

Prowadzenie działalności wiąże się z możliwością wystąpienia czynności sprawdzających bądź kontroli skarbowej. Jest to zapewne stresujący ale naturalny etap prowadzenia firmy.

Jako biuro rachunkowe przygotowujemy dokumenty do kontroli, utrzymujemy kontakt z urzędnikiem i odpowiadamy na pytania merytoryczne.

Audyt księgowy polega na rzetelnym przeanalizowaniu firmowych dokumentów przez doświadczonego księgowego. Audyt zazwyczaj obejmuje:

• Podatkową książkę przychodów i rozchodów – zawarte w niej treści oraz systematyczność i poprawność jej prowadzenia.

• Rejestry vat- sprzedaży i zakupu

• Rozliczenie roczne – kontrola poprawności dokumentów.

• Kadry i płace – weryfikacja wszystkich spraw związanych z działem kadr i płac.

Tak jak nie ograniczamy się w modelach obsługi księgowej i wariantach outsourcingu księgowego, tak i nie da się zawrzeć w zamkniętym katalogu listy usług i czynności jakie podejmujemy i jesteśmy gotowi podjąć, świadcząc wsparcie księgowe dla naszych Klientów. Otoczenie prawne jak i rynkowe oraz technologiczne podlega dynamicznym zmianom, do których na bieżąco się dostosowujemy, wciąż poszerzając katalog standardowych jak i zaawansowanych usług księgowych, z których podstawowe to między innymi:

Standardowe usługi księgowe:

• Prowadzenie pełnej ewidencji księgowej (księgi rachunkowe).

• Prowadzenie ewidencji podatkowej (księga przychodów i rozchodów).

• Dostęp do platformy Scanye

• Indywidualny opiekun i dedykowany Zespół księgowy w biurze w Mysłowicach.

• Sprawozdawczość podatkowa i roczne sprawozdania finansowe.

• Roczne rozliczenia podatkowe.

• Sprawozdawczość do GUS.

• Utrzymywanie kontaktu z Urzędem Skarbowym w imieniu Klienta.

• Bieżąca kontrola wyników finansowych i rozliczeń podatkowych.

e-Księgowość to nie jeden standardowy model obsługi, ale mix wykorzystania narzędzi i procedur, w zależności od potrzeb i specyfiki działania Klienta. Co więcej, nie ograniczamy się wyłącznie do wykorzystywania rozwiązań przez nas wdrażanych, ale jesteśmy otwarci na korzystanie także z aplikacji wdrożonych po stronie Klienta.

W działalności nierejestrowej nie jesteśmy zobowiązani do prowadzenia księgowości (nawet tak zwanej uproszczonej, czyli księgi przychodów i rozchodów), ale musimy prowadzić własną wewnętrzną ewidencję rachunków.

Prowadzenie tzw. działalności nierejestrowanej nie zwalnia z obowiązku odprowadzania podatku dochodowego z tytułu osiąganych dochodów, przychody z tego tytułu nie są bowiem zwolnione od podatku.

Jeżeli w trakcie korzystania z działalności nierejestrowanej dokonana zostanie rejestracja działalności w CEIDG, wówczas działalność ta staje się działalnością gospodarczą z dniem określonym we wniosku.

Dodatkowo świadczymy szereg usług dodatkowych:

Obowiązek składania sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego mają wszystkie podmioty gospodarki narodowej tzn. osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. O tym czy dany podmiot objęto badaniem decyduje najczęściej branża, w której działa oraz liczba zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób. Wśród nich znajdują się m.in. sprawozdania Z-06 (roczne sprawozdanie o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy) oraz Z-10 (sprawozdanie o warunkach pracy). Podmioty nowo-powstałe otrzymują listownie informację o pierwszym nadanym im obowiązku sprawozdawczym na adres korespondencyjny podany podczas rejestracji działalności gospodarczej.

Jeśli starasz się o kredyt w banku pomagamy prawidłowo wypełnić wniosek o udzielenie kredytu

ROZLICZENIE ROCZNE PIT-28, PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38 I PIT-39

Wypełnimy dla Państwa zeznanie roczne :
– z działalności gospodarczej
– przychody kapitałowe
– z umowy o pracę, umowy zlecenie i o dzieło
– emerytury i renty krajowe

Uwzględniamy wszystkie ulgi i odliczenia, np: ulgi na dzieci, internet. leki,

Dane do rozliczenia (np: pit 11) proszę przesłać na e-maila. Wysyłamy ankietę do prawidłowego wypełniania PIT , wypełnienie ankiety pozwoli zastosować wszystkie możliwe ulgi

Rozliczony PIT zostanie odesłany w ciągu kilku dni w pliku PDF wraz z UPO.
Wysyłka zeznania do Urzędu Skarbowego elektronicznie po uzyskaniu informacji o wysokości uzyskanego przychodu w roku poprzedzający rok rozliczeniowy.

Uwaga! Przekaż 1,5% swojego podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego.

Opłata środowiskowa to rekompensata dla państwa za negatywny wpływ prowadzonego biznesu na naturę. Zgodnie z art. 274 ustawy Prawo ochrony środowiska za takie oddziaływanie uważa się wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza oraz składowanie odpadów.

Przygotowane dla urzędu marszałkowskiego sprawozdanie jest podstawą do wyliczenia wysokości opłaty środowiskowej. Co ważne, to po stronie przedsiębiorcy leży obowiązek jej wyliczenia i opłacenia w terminie.

Warto podkreślić, że nawet jeśli nie ma obowiązku składania wykazu dotyczącego zakresu wykorzystania środowiska, nie oznacza to, że przedsiębiorca nie powinien go posiadać. Właściciel firmy musi je przechowywać w swojej firmowej dokumentacji, aby mieć dowód, że miał prawo do zwolnienia z obowiązku jego składania i regulowania opłaty.

ile kosztuje księgowość?
księgowość online